14 Kasım 2008 Cuma

Viyana Teknik Üniversitesi


Ocak yada Şubat ayında kampüsünde dolaşmak istediğim okuldur kendisi. Hikayesi de pek gariptir. Bu okula gitmeye karar verişimin hikayesi.
ÖSS puanları açıklanmıştı. Sabahın köründe bilgisayarın başına oturmuşum, sitenin açılmasını bekliyorum. Umutluyumda ha. İkinci kez girmişim zaten. Kendi hesabıma göre 230 civarlarında bi puan alıcam.
Site açıldı. Puanım 210. Hayallarimin büyük bir şangırtıyla kaybolduğunu hissettim adeta. Herneyse işte, bir danışmalık firmasının ilanını gördüm gazetede. İnternetten araştırdım. Yıllık okul harcının 1500 euro olması ilgimi çekmişti en başta.(yeni bir yasayla okul harcı bu seneden itibaren 750 euro' ya indirilmiştir)
Gittim danışmanlık firmasıyla görüştüm. Yağlandıra ballandıra anlattılar olayı, gidişi, oraya yerleşmeyi, okul başvuru şartlarını, eğitim olanaklarını, viyana şehrini. Orada okuyan bir arkadaşım da vardı önceden. Ondanda aldığım bilgiler doğrultusunda üniversite eğitimimi bu okulda almak istediğime karar verdim.
Bu durumu annem ve babama açıklayışımda epey sancılı oldu. Ama sonunda benim için en iyisinin bu olacağı konusunda hemfikir olduk.
Danışmanlık firmasıyla kontrat imzaladık ve belli bir süreci başlattık.
Başvuruyla ilgili biraz bilgi vereyim. Avusturya' yla Türkiye arasında bir eğitim anlaşması var. Bu yüzden Avusturya üniversiteleri, orda okumak istediğiniz bölüme, burda ÖSYM tarafından yerleştirilmiş olmanızı şart koşuyorlar. Yani örneğin: Ben Viyana Teknik Üniversitesin' de mimarlık okumak istiyorum. Burda GEÇERLİ sayılan bir üniversitede mimarlık kazanmış olmam lazım. Geçerli diyorum ısrarla çünkü bazı üniversiteler kabul görmüyor.
Kazanmış olduğunuz bu üniversiteye kayıt yaptırmanıza gerek yok. ÖSYM kazandı belgesiyle okula başvurunuzu gerçekleştiriyor danışmanlık firmanız. Kabulunuz geliyor, kabulunuzle birlikte Avusturya Konsolosluğu' na başvuruyorsunuz. Geçici Öğrenci Vizenizi alıyorsunuz ve Viyana' ya doğru yola çıkıyorsunuz.

Neden bunları açıklama gereği duyduysam gece gece. Öle yani Ocak-Şubat gibi Viyana' dayım. Bol bol gidip gelicem gibi gözüküyor. Yani Duty Free den istediğiniz bişi varsa; parfüm olur, içki olur; her türlü temin edilir :)
Kendime şimdiden Viyana' da başarılar diliyorum.
Eğer Avusturya' da üniversite okumak yada yüksek lisans yapmak isteyen varsa yardımcı olmaya çalışırım. Ve eğer sizin Avusturya' da tanıdık olur, eş olur, dost olur birşeyleriniz varsa sizde bana yardımcı olun :)
Hayyıırlı günler



Daha fazla bilgi için..

3 yorum:

Unknown dedi ki...

Eğlenceli Olmalı İnşAllah Bizde Gelmeyi Düşünüyoruz.

ekin dedi ki...

merhaba ,
ben de viyana teknik üniversitesinde mimarlık okumayı düşünüyorum . söylentiye göre türkleri pek sevmiyorlarmış. Bir de almanca konusunda zorlanır mıyım? ya da öğrenci ilişkileri nasıl yabancı olduğum için yalnız kalır mıyım ? bana yardımcı olabilirseniz çok sevinirim...(ekin.-@hotmail.com)

soylemekistedigimbirseyvar dedi ki...

Merhaba Gazi Üniversitesi'nde mimarlık okuyorum, Gelecek dönem Viyana Teknik'e geçmeyi düşünüyorum, soru işaretlerim için iletişime geçebilirsek benim için çok yararlı olur. gorucusinem@gmail.com